Tre kreative måder at lave reklame på
Reklamer er ofte en vigtig del af en virksomheds omsætning, da disse er med til at sprede ordet om og kendskabet til selve virksomheden. Men det er ikke altid nemt at finde rundt i reklame-junglen, da langt de fleste virksomheder ønsker at skille sig ud fra mængden – så det lige netop er ens virksomhed, der bliver husket. Derfor kan du nedenfor finde tre gode forslag til, hvordan man kan lave reklamer på en kreativ måde, der huskes.
Ud i den virkelige verden
Selvom en stor del af reklamationer foregår online i dag, så må man altså ikke undervurdere vigtigheden af at have reklamer i den virkelig verden. Og bare fordi selve formatet måske virker gammeldags, kan man sagtens lave en kreativ og mindeværdig reklame. Reklamer på bil er eksempelvis et oplagt lærred, hvor man kan slå sine kreative evner løs. Man kan benytte sig af logoer, eksempler på produkter, anmeldelser, sov. Og ved at have en kørende reklame, er antallet af folk der ser det nærmest uendeligt.
Sociale medier
Selvom det er vigtigt at have gode og formelle reklamer, så er det også vigtigt at huske de sjove og interaktive reklamer. Hertil er sociale medier den perfekte platform, da her ingen grænser er, for hvad man kan sætte gang i. Konkurrencer, quizzer, lege og livestreams er bare nogle af de midler, som man kan buge til at fremme sin virksomhed på de sociale medier.
Skil jer ud
Når det kommer til reklamer, så er pointen at skille sig ud. Man vil gerne vise, hvorfor det lige netop er ens virksomhed, som kunden skal vælge. Og man overbeviser altså ikke kunden ved at være ligesom alle andre. Så i reklamen gælder det om at være unik og vise, hvilke værdier og tanker, der ligger bag lige netop denne her virksomhed.