3 amerikanske solbrille mærker til kvinder og mænd

Skal du ud og købe nye solbriller, så er her 3 fede mærker, som både laver solbriller til mænd og kvinder.

Alle tre mærker laver unisex modeller samt modeller målrettet 100% mod kvinder eller mænd, så det er muligt enten at være maskulin eller feminin. Det er værd at bemærke, at alle mærkerne er blandt tidens hotteste, både når det gælder design, farver og brand.

Du kommer ikke uden om Tom Ford

Tidens nok mest populære og hotteste designer, det er Tom Ford. Den tidligere Gucci chefdesigner har mega succes med mærket af samme navn. Det hele startede i 2005, hvor de to kult solbrille modeller Whitney og Jennifer, som på markedet, og de blev starten på et af de hurtigst voksende brands nogensinde.

For det hele startede med en solbrille kollektion, som blot få år senere havde udviklet sig til alt indenfor mode og accessories. Tøj kollektioner, parfumer, sko, accessories, solbriller, kosmetik mm. Og det er vel og mære både til kvinder og mænd!

Tom Ford solbriller har altid været i en liga for sig selv, og på en eller anden elegant måde, så formår han at blive ved med, at holde dem der. For mærket har aldrig været mere populær, og det er selvom, at det ligger i den meget dyre ende, når der f.eks sammenlignes med Gucci eller Prada.

Også Calvin Klein er et hit

Et andet moderne mærke, som dog er billigere end Tom Ford, det er Calvin Klein. Mærket skabt af den amerikanske designer, Tom Ford er sjovt nok også amerikaner, har mega succes både i Europa, USA og Østen. Calvin Klein solbriller er amerikansk stil og design, når det er bedst, og så kombineret med et par detaljer i bedste europæiske eller italienske stil.

Solbrillerne findes i alle former og farver, og det er det, som gør CK populært. For der er en model til alle hovedformer og farve ønsker.

Eviggyldig klassiker: Oakley

Sidst men ikke mindst, så er der selvfølgelig det store velkendte mærke Oakley. Oakley laver solbriller til kvinder og mænd, hvilket er rimlig nyt, da mærket oprindeligt har fokuseret på sport, aktive personer og mænd.

Men Oakley har fået øjnene op for, at markedet for fashion solbriller er gigantisk, da det er her alle kvinderne primært er. Og da kvinder står for hovedparten af alle solbrille køb, så er det en kæmpe målgruppe at afskrive, hvis Oakley ikke forsøger at indtage det marked.

Selvom Oakley aldrig har lavet fashion solbriller før, så klare de det super godt. Stilen er meget feminin og elegant, men de har stadigvæk formået at bibeholde Oakley ånden og stilen. Så det bliver meget spændende at følge, om Oakley kan få åbnet op for dette gigantiske marked.